Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9105025092013Çevre Planlama ISeçmeli117
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrencilerimiz, çevreyi oluşturan canlı ve cansız varlıkların, doğal ve kültürel kaynakların sürdürülebilir ve dengeli birlikteliklerinin sağlanması yolunda, sorunları tanımlayabilecekler, bu sorunların çözümüne yönelik yöntem ve eylemleri belirleyebilecekler ve çevreyi ekolojik, ekonomik, işlevsel ve görsel olarak korumak, kullanmak ve geleceğe taşımakla ilgili plan kararlarını üretebilecekler ve irdeleyebileceklerdir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ümit ERDEM
Öğrenme Çıktıları
1Çevrenin temel bileşenleri olan canlı – cansız varlıklar ile doğal ve kültürel kaynakları sınıflandırabilme
2Çevrenin temel bileşenleri olan canlı – cansız varlıklar ile doğal ve kültürel kaynakların envanterini çıkarabilme ve analiz edebilme,
3Çevre etkileşimleri değer analizi yaparak plan kararlarına yönebilmek
4Çevreyle ilgili konularda, bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilmek için gereksinim duyulan çok disiplinli çalışma ortamını oluşturabilme
5İnsan – çevre etkileşimlerini, doğal, kültürel, sosyal ve ekonomik yapı kapsamında, analiz edebilme,
6Çevresel konulara yönelik sorunları tanımlayabilme,
7Çevre planlama çalışmalarında kullanılabilecek plan çeşitlerini tanıyabilme
8Çevre Planlama çalışmalarında kullanılabilecek planlama yöntemlerini tanıyabilme
9Çevresel sorunları çözümünde, çevre bileşenleri arasında sürdürülebilir ve dengeli birlikteliklerin sağlanması yolunda uygun planlama yöntemlerini saptayabilme ve kullanabilme
10Çevre Planlama çalışmalarında uygun planlama evrelerini oluşturabilme
11Çevresel sorunları çözümünde, çevre bileşenleri arasında sürdürülebilir ve dengeli birlikteliklerin sağlanması yolunda uygun uygulama eylemlerini saptayabilme ve kullanabilme
12Merkezi ve yerel yönetimlerce üretilen plan kararlarını karşılaştırmaları olarak irdeleyerek çevre dostu plan kararları üretebilmek..
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Plana yönelik tanım, kavram ve kapsamlar; Çevrede sürdürülebilirliğe ulaşabilmek ve dengeli birlikteliklerin sağlanabilmesi kapsamında ilkelerin ortaya konulması; Plan çeşitleri; Çevre bileşenleri olarak canlı-cansız varlıklar, doğal ve kültürel kaynakların tanımlanması, sınıflandırılması ile etkileşimler ve uzmanlıklar kapsamında değerlendirilmesi; Doğal, kültürel, sosyal ve ekonomik yapı kapsamında, insan – çevre ilişkilerinin tanımlanması ve etkilerinin değerlendirilmesi; Çevre Planlama çalışmalarına yönelik evrelerin tanımlanması; Çevre planlama yöntemlerinin tanımlanması; Uygulamaya yönelik eylemlerin tanımlanması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Plana yönelik tanım, kavram ve kapsamlar; Çevre-Plan ilişkileri
2Planlama Çeşitleri
3Sürdürülebilirliğin sağlanabilmesi kapsamında tanım ve ilkeler
4Canlı-cansız varlıkların tanımlanması ve sınıflandırılması
5Doğal ve kültürel kaynakların tanımlanması ve sınıflandırılması
6Doğal ve kültürel kaynakların analizinde kullanılan yaklaşımlar
7İnsan-çevre ilişkilerinin analizi ve değerlendirilmesi
8Arasınav
9Çevre planlama çalışmalarında aktivite ve ölçütlerin belirlenmesi
10Çevre Planlama çalışmalarının evreleri- Sorunun tanımlanması
11Çevre Planlama Çalışmalarının evreleri – ANALİZ - SENTEZ
12Çevre Planlama Çalışmalarının evreleri – DEĞERLENDİRME
13Çevre planlama çalışmalarında kullanılan yöntemler; Üst üste bindirme yöntemi; Leopold Matriks yöntemi;
14Çevre planlama çalışmalarında kullanılan yöntemler; Leopold Matriks yöntemi
15Çevre planlama çalışmalarında kullanılan yöntemler; Batella Çevre Sistemi;
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma15555
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15555
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15555
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)225
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
ÖÇ6       
ÖÇ7       
ÖÇ8       
ÖÇ9       
ÖÇ10       
ÖÇ11       
ÖÇ12       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr