Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9105025171998 | Sucul Canlılar ve Kirlenme İlişkileri | Seçmeli | 1 | 1 | 8 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere sucul ekosistemlerdeki kirlik kaynaklarını ve bu kaynakların organizmalara olan etkilerini öğretmektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Tuncer KATAĞAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sucul canlıların özelliklerini öğrenmek . | 2 | Radyoaktif kirliliği kavramak | 3 | Pollusyonun ekolojik etkilerini yorumlamak | 4 | Pestisid kirliliğini kavramak | 5 | Deterjan kirliliğini kavramak | 6 | Kirlilik nedeniyle sucu ortamda oluşan değişimleri algılamak | 7 | Katı madde kirliliğini kavramak | 8 | Su kirliliği ve çeşitlerini öğrenmek |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sucul canlılar, sucul ortamdaki kirlilik kaynakları ve bu kirlilik kaynaklarının ekolojik etkileridir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sucul ortam tanımı ve sucul ortam çeşitleri | | | 2 | Sucul canlılar ve özellikleri | | | 3 | Su kirliliği ve çeşitleri | | | 4 | Kirlenmiş sucul ortamların (dere,çay,deniz) gezilmesi-görülmesi ve örnekleme yapılması | | | 5 | Örneklemelerin incelenmesi ve indikatör türlerin belirlenmesi | | | 6 | Radyoaktif kirlilik | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Deterjan kirliliği | | | 9 | Pestisid kirliliği | | | 10 | Katı madde kirliliği | | | 11 | Suda yaşayan organizmalarla kirlilik deneyleri nasıl yapılır? Deney organizmaları nasıl seçilir. | | | 12 | Seçilmiş kirleticilerle deney yöntemleri | | | 13 | Elde edilen sonuçları değerlendirilmesi | | | 14 | Mevcut bilimsel yayınların incelenmesi | | | 15 | Pollusyonun ekolojik etkilerinin yorumlanması | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
D.J.Reish,P.S.Oshida,1986. Manua of methods in aquatic environment researgh.
M.ÜNSAL,1998.Kirlilik Deneyleri-Yöntemler ve sonuçlarının değerlendirilmesi.
P.PESSON,1976. La Pollution des eaux continentales : Incidences sur les biocénoses aquatiques
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. |
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | | 3 | | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | | 4 | | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | | 4 | | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | | 4 | | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | | 4 | | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | | 4 | | 4 | 4 | ÖÇ8 | 4 | 4 | | 4 | | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |