|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9105025032001 | Canlılar ve Çevre | Seçmeli | 1 | 1 | 8 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, genel çevrenin esaslarına değinilerek, canlılar ve çevre arasındaki etkileşimlerin daha iyi anlaşılmasının sağlanmasıdır. Bu dersin hedefi ise, çevredeki değişenlerin canlılar üzerinde meydana getirmiş olduğu etkilerin belirlenmesine yardımcı olmaktır.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Department Lecturers | Öğrenme Çıktıları | 1 | Toprak kirliliğinin canlılar üzerine olan etkileri | 2 | Su kirliliğinin canlılar üzerine olan etkileri | 3 | Canlıların genel özellikleri ve sınıflandırılması | 4 | Çevrenin tanımlanması, ekolojide bazı temel kavramlar | 5 | Dünya ekosistemlerinde yağış ve nem, ışık ve canlılar | 6 | Atmosfer ve canlılar, güneş radyasyonu ve canlılar | 7 | Rüzgar ve canlılar, atmosferik basınç ve canlılar |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında, canlıların genel özellikleri ve sınıflandırılması, çevrenin tanımlanması, ekolojide bazı temel kavramlar, atmosfer ve canlılar, güneş radyasyonu ve canlılar, sıcaklık ve canlılar, dünya ekosistemlerinde yağış ve nem, ışık ve canlılar, rüzgar ve canlılar, atmosferik basınç ve canlılar, hava kirliliğinin canlılar üzerindeki etkileri, suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri, suyun canlılar için önemi, sucul canlılar ve özellikleri, su kirliliğinin canlılar üzerine olan etkileri, ekolojik bir faktör olarak toprak, toprağın tanımı ve özellikleri, toprağın yapısı, dünyadaki toprakların sınıflandırılması, canlılar açısından toprağın önemi, canlılar ve toprak arasındaki ilişkiler, toprak kirliliğinin canlılar üzerine olan etkileri, canlılarda besin ve beslenme davranışları ile biyolojik ilişkiler üzerinde durulmaktadır | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Canlıların genel özellikleri ve sınıflandırılması | | | 2 | Çevrenin tanımlanması, ekolojide bazı temel kavramlar | | | 3 | Atmosfer ve canlılar, güneş radyasyonu ve canlılar | | | 4 | Sıcaklık ve canlılar, dünya ekosistemlerinde yağış ve nem, ışık ve canlılar | | | 5 | Rüzgar ve canlılar, atmosferik basınç ve canlılar, hava kirliliğinin canlılar üzerindeki etkileri | | | 6 | Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Suyun canlılar için önemi, sucul canlılar ve özellikleri | | | 9 | Su kirliliğinin canlılar üzerine olan etkileri | | | 10 | Ekolojik bir faktör olarak toprak, toprağın tanımı ve özellikleri | | | 11 | Toprağın yapısı, dünyadaki toprakların sınıflandırılması, canlılar açısından toprağın önemi | | | 12 | Canlılar ve toprak arasındaki ilişkiler, toprak kirliliğinin canlılar üzerine olan etkileri | | | 13 | Canlılarda besin ve beslenme davranışları | | | 14 | Türler arası biyolojik ilişkiler | | | 15 | Dönem ödevi sunumları | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Miller, G.T., Living in the Environment. An Introduction to Environmental Science. Wadsworth Publishing Company Belmont. 6th edition. California, (1990).
Miller, G.T., Environmental Science. Sustaining the Earth. Wadsworth Publishing Company Belmont. 3th edition. California, 1991.
Smith, L.R., Elements of the Ecology. Harper and Row Publisher. 2 nd Edition. New York , (1986).
White, I.D., Mottershead, D.N., Harrison , S., Environmental Systems. An Introductory Text. Oxford University Press (1989).
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 | Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Okuma | 14 | 6 | 84 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | ÖÇ7 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|