Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9105026012017 | Sürdürülebilirlik Bilinci | Zorunlu | 1 | 1 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Sunulduğu Dil |
|
Dersin Amacı |
Sürdürülebilirlik bilinci dersinin amacı; öğrencilerin, günlük yaşamdaki tercihlerde ekoloji kavramı ile ilişkilerini kavrayabilmesini, sürdürülebilirlik üzerine bilgi ve deneyim kazanabilmesini, ekosisteme olumsuz etkileri tanıyabilmesi, sorunların nedenlerini sonuçlarını açıklayabilmesini, olası çözüm yollarını araştırmasını, günlük yaşamda bilinçli sürdürülebilirlik değerlendirmesi yapabilmesini sağlamak ve denemeleri günlük hayatta uygulamaya geçirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. M. Zeki HAZNEDAROĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sürdürülebilirlik kavramını ve ekoloji öğelerini açıklayabilme. | 2 | Çevre konusunda önemli başlıkları tanımlayabilme, sürdürülebilirlik üzerine bilgi verebilme. | 3 | İnsan, doğa, canlı çeşitliliği ilişkisini yorumlayabilme. | 4 | Ekosistemleri tanıma, döngüleri değerlendirebilme. | 5 | Enerji kaynaklarını açıklayabilme ve olası sorunlarla ilişkilendirebilme. | 6 | Kimyasallar, endüstriyel kirlilik ve alternatifleri yorumlayabilme | 7 | Küreselleşme, gıda kaynakları ve iklim değişikliğini değerlendirebilme. | 8 | Sürdürülebilir dünya, ekolojinin uluslararası karakterlerini açıklayabilme. | 9 | Günlük hayata sürdürülebilirlik denemeleri uygulamaları. |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sürdürülebilirlik kavramını ve ekoloji öğeleri; insan ve doğa ilişkisi; canlı çeşitliliği; ekosistemler ve döngüler; enerji kaynakları; çevresel sorunlar; küresel ısınma; kimyasallar ve ekosistemlere etkileri; endüstrileşme, kirlilik ve alternatifler; küreselleşme, gıda kaynakları ve yaşam; sürdürülebilir dünya, ekoloji; günlük hayata sürdürülebilirlik denemeleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnsanlar ve doğa | | | 2 | Dünya, çevre, ekoloji, etik | | | 3 | Ekosistemler | | | 4 | Belli başlı ekosistem sorunları | | | 5 | Biyoçeşitlilik | | | 6 | Ekolojik ilişkiler | | | 7 | Sağlıklı ekoloji, sağlıklı insan | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Küreselleşme | | | 10 | İklim | | | 11 | Gıda | | | 12 | Enerji | | | 13 | Kimyasallar | | | 14 | Sürdürülebilirlik | | | 15 | Çevre perspektifleri, ne yapılabilir | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Çevre ve Ekoloji” Mine Kışlalıoğlu, Firket Berkes
2. “Ekoloji ve Çevre Bilimleri” Mine Kışlalıoğlu, Firket Berkes
3. “Çevre Bilimi Sürdürülebilir Dünya” Editör: Ümit Erdem
4. “Ekoloji Çevre Biyolojisi” Ahmet Kocataş
5. “Ekoloji” Richard Spurgeon
6. “Çöp ve geri dönüşüm” Stephanie Turnball
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. |
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ9 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |