Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9105026012017Sürdürülebilirlik BilinciZorunlu117
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Dersin Amacı
Sürdürülebilirlik bilinci dersinin amacı; öğrencilerin, günlük yaşamdaki tercihlerde ekoloji kavramı ile ilişkilerini kavrayabilmesini, sürdürülebilirlik üzerine bilgi ve deneyim kazanabilmesini, ekosisteme olumsuz etkileri tanıyabilmesi, sorunların nedenlerini sonuçlarını açıklayabilmesini, olası çözüm yollarını araştırmasını, günlük yaşamda bilinçli sürdürülebilirlik değerlendirmesi yapabilmesini sağlamak ve denemeleri günlük hayatta uygulamaya geçirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. M. Zeki HAZNEDAROĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Sürdürülebilirlik kavramını ve ekoloji öğelerini açıklayabilme.
2Çevre konusunda önemli başlıkları tanımlayabilme, sürdürülebilirlik üzerine bilgi verebilme.
3İnsan, doğa, canlı çeşitliliği ilişkisini yorumlayabilme.
4Ekosistemleri tanıma, döngüleri değerlendirebilme.
5Enerji kaynaklarını açıklayabilme ve olası sorunlarla ilişkilendirebilme.
6Kimyasallar, endüstriyel kirlilik ve alternatifleri yorumlayabilme
7Küreselleşme, gıda kaynakları ve iklim değişikliğini değerlendirebilme.
8Sürdürülebilir dünya, ekolojinin uluslararası karakterlerini açıklayabilme.
9Günlük hayata sürdürülebilirlik denemeleri uygulamaları.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sürdürülebilirlik kavramını ve ekoloji öğeleri; insan ve doğa ilişkisi; canlı çeşitliliği; ekosistemler ve döngüler; enerji kaynakları; çevresel sorunlar; küresel ısınma; kimyasallar ve ekosistemlere etkileri; endüstrileşme, kirlilik ve alternatifler; küreselleşme, gıda kaynakları ve yaşam; sürdürülebilir dünya, ekoloji; günlük hayata sürdürülebilirlik denemeleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnsanlar ve doğa
2Dünya, çevre, ekoloji, etik
3Ekosistemler
4Belli başlı ekosistem sorunları
5Biyoçeşitlilik
6Ekolojik ilişkiler
7Sağlıklı ekoloji, sağlıklı insan
8Ara sınav
9Küreselleşme
10İklim
11Gıda
12Enerji
13Kimyasallar
14Sürdürülebilirlik
15Çevre perspektifleri, ne yapılabilir
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Çevre ve Ekoloji” Mine Kışlalıoğlu, Firket Berkes 2. “Ekoloji ve Çevre Bilimleri” Mine Kışlalıoğlu, Firket Berkes 3. “Çevre Bilimi Sürdürülebilir Dünya” Editör: Ümit Erdem 4. “Ekoloji Çevre Biyolojisi” Ahmet Kocataş 5. “Ekoloji” Richard Spurgeon 6. “Çöp ve geri dönüşüm” Stephanie Turnball
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)224
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15444541
ÖÇ24344542
ÖÇ33345431
ÖÇ43445442
ÖÇ53445433
ÖÇ63445433
ÖÇ73445433
ÖÇ83445432
ÖÇ94344321
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr