Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
6013001042010MATEMATİK IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Genel matematik bilgisini kullanarak iş yaşantılarında karşılaştıkları problemlere somut ve hızlı çözüm üretmek, her türlü karar ve çözüm aşamasında farklı açılardan değerlendirme yaparak en iyi sonuca ulaşmak, en düşük maliyetle en karlı seçimi yapabilmesini sağlamak ve matematiksel işlemleri kullanımını yaygınlaştırmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğretim Görevlisi Dr. Necla KIRCALI GÜRSOY
Öğrenme Çıktıları
1Temel matematik bilgilerini anlama ve alanıyla ilişkili olarak kullanma
2Matematik bilgilerini sonuca ulaşma ve diğer amaçlarla kullanabilme
3Elde edilen sonuçları yorumlayabilme
4Alanıyla ilgili temel problemleri standart matematiksel teknikler kullanarak çözebilme
5Matematiksel hesaplamalar için bilgisayar programlarını kullanabilme
6Matematiksel hesaplama araçlarını kullanabilme
7Matematiğin uygulama alanlarında kullanılabilmesi
8Pratik düşünme ve hızlı karar verme yetisini geliştirmek
9Karşılaşılabilecek bütün durumları analiz etmek
10Kaynak maliyeti minimum yaparak karı maksimize etmek
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematiğin,teknik program için önemini kavratarak,öğrencinin kendi program için özellikle iyi bilmesi gereken konuların altını çizip,bu konularla ilgili mesleki uygulamalar yapmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Denklemler Rehberli Problem Çözümü
2İkinci Dereceden Denklem SistemleriRehberli Problem Çözümü
3Üslü DenklemlerRehberli Problem Çözümü
4LogaritmaRehberli Problem Çözümü
5Limit ve SüreklilikRehberli Problem Çözümü
6Türev Kavramı-1Rehberli Problem Çözümü
7Türev Kavramı-2Rehberli Problem Çözümü
8Arasınav
9Türevin Uygulama AlanlarıRehberli Problem Çözümü
10İntegral Kavramı-1Rehberli Problem Çözümü
11İntegral Kavramı-2Rehberli Problem Çözümü
12İntegralin Uygulama AlanlarıRehberli Problem Çözümü
13Matris KavramıRehberli Problem Çözümü
14Lineer Denklem SistemleriRehberli Problem Çözümü
15Final sınavına hazırlıkRehberli Problem Çözümü
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mahmut Kartal - Zafer Kartal - Yalçın Karagöz, Temel Matematik Cilt 2, Nobel Yayınevi, Şubat 2007 Hüseyin HALİLOV, Alemdar HASANOĞLU, Mehmet CAN , Yüksek Matematik Tek Değişkenli Fonksiyonlar Analizi, Literatür Yayınları, 2002 Matematik Ders Notları Matematik Dünyası Dergisi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)69
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1533334111133
ÖÇ2233354112133
ÖÇ3255554122323
ÖÇ4233354111132
ÖÇ5223334111154
ÖÇ6222225111154
ÖÇ7555555111123
ÖÇ8555555543424
ÖÇ9444444543424
ÖÇ10111111111122
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr