Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9105025402014Mikrobiyal Ekolojide Moleküler Yöntemler Seçmeli128
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, moleküler mikrobiyal Ekolojide en yeni pratik ve teorik uygulamaları gerçekleştirmektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Güven Özdemir
Öğrenme Çıktıları
1Çevresel örneklerde bulunan mikroorganizmaların moleküler analizlerini PCR, klonlama, dizileme kıyaslaması, FISH, DGGE…) gerçekleştirebilirler.
2Mikrobiyal toplulukların anahtar organizmalarını tanılayabilirler ve sayısallandırabilirler
3Farklı moleküler ve mikrobiyolojik analizlerin kuvvetli ve zayıf yönlerini açıklayabilirler
4Mikrobiyal ekolojide rastlanan problemlere moleküler mikrobiyal ekoloji kavramlarını uygulayabilirler
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
 Mikrobiyal ekolojide moleküler devri; mikrobiyal çeşitlilik; rRNA yaklaşımı  Mikropların moleküler tanılamada ve kantifikasyonunda son yenilikler  Gen veritabanları ile çalışma, klon kütüphaneleri genetik finger printler  Gen probları literatürleri ve web dünyası; probe dizaynı/değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çevresel Örneklerde Nükleik asit ekstraksiyonu
2Prokaryotik sistematiği: 16S rRNA PCR’ı and dizileme analizleri
3Prokaryotik sistematiği: 16S rRNA PCR’ı and dizileme analizleri
4Jenerasyon ve klon kütüphane analizleri
5Klon kütüphanelerinin kantitatif analizler ve coverage
6Klon kütüphanelerinin kantitatif analizler ve coverage
7arasınav
8Filogenetik inference
9Filogenetik inference
10Farklı moleküler tekniklere kıyasla filogenetik analizler
11Mikrobiyal toplulukların DNA parmak izi
12Çevresel izolatların moleküler tiplendirmesi
13Çevresel izolatların moleküler tiplendirmesi
14Çevresel izolatların moleküler tiplendirmesi
15Çevresel izolatların moleküler tiplendirmesi
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Molecular microbial ecology. Mark Osborn and Cindy Smith (eds). Published/Created: New York, NY : Taylor & Francis, c2005. 2- Madigan, M.T., Bender, K.S., Buckley, D.H., Sattley, W.M., Stahl, D.A., "Brock Biology of Microorganisms (15th Edition)"Benjamin Cummings, 2018.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14342
Final Sınavı122
Takım/Grup Çalışması14228
Rapor Hazırlama155
Bireysel Çalışma30260
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4832
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5840
Okuma15230
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)239
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr