Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9105025372013 | Deri Sanayide Atık Azaltma ve Geri Kazanım (İyi Uygulamalar | Seçmeli | 1 | 1 | 8 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Sunulduğu Dil |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; deri sanayinin oluşturduğu çevresel yükün azaltılması açısından yapılan çevre dostu prosesleri tanımlayarak, geri kazanım ve atıkların azaltılması konusundaki iyi uygulamalar için tasarım ve teknolojilerin aktarılmasıdır.
Sürdürülebilirlik stratejileri açısından iyi uygulamaların sosyal, çevresel ve ekonomik etkilerinin değerlendirilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Bahri BAŞARAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Endüstriyel kirlilik hakkında genel değerlendirmelerin yapılabilmesi | 2 | Türk ve dünya deri sanayinin yapısal özelliklerinin değerlendirilmesi | 3 | Deri sanayi üretim teknolojilerinin kavranması | 4 | Tabaklama öncesi ve sonrası işlemlerdeki kirlilik yükleri konusunda birikim oluşturma | 5 | Deri sanayinde atık azaltma olanakları konusunda proses modelleri ve tasarımları oluşturabilme | 6 | Kimyasal tüketimin azaltılası ve kimyasal güvenlik kavramlarına dayalı model uygulamaların tasarımlanabilmesi | 7 | Proses bazında geri kazanım uygulamalarının kavranılması | 8 | Deri sanayi atıkları için temel kirlilik parametrelerin kavranılması | 9 | Karbon ayak izi değerlendirmelerinin yapılabilmesi | 10 | Teknolojik düzeye bağlı çevresel ve ekonomik sürdürülebilirlik çalışmalarının kavranılması | 11 | Verimlilik açısından değerlendirmelerin yapılması |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dünya, AB Ülkeleri ve Türkiye’de deri sanayinin yapısı ve üretim teknolojileri ve modelleri, günümüz üretim teknolojileri ve çevresel etki/kirlilik açısından genel değerlendirme, Tabaklama öncesi işlemler ve tabaklama sonrası işlemlerde kirlilik parametreleri, Kimyasal tüketiminin azaltılması, atık azaltma ve geri kazanım uygulamaları, Karbon ayak izi, Sürdürülebilirlik açısından Türk ve dünya deri sanayi, iyi uygulamalara dayalı modellerin tanımlanması, sosyal ve çevresel göstergeler, verimlilik ve ekonomik modeller
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dünya üzerinde deri üretiminin haritalanması | | | 2 | Türk deri sanayinin yapısı | | | 3 | Günümüz üretim teknolojileri ve üretim modellerinin çevresel etkileri | | | 4 | Tabaklama öncesi ve tabaklama sonrası işlemlerde kirlilik parametreleri | | | 5 | Kimyasal tüketimi ve kimyasal kullanım güvenliği | | | 6 | Atıkların azaltılması ve teknolojik hedefler | | | 7 | Atık yönetimi uygulamaları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Geri kazanım ve yeniden kullanım olanakları | | | 10 | İyi uygulamaları dayalı modellerin tanımlanması | | | 11 | Sürdürülebilirlik açısından Türk deri sanayi | | | 12 | Karbon ayak izi ve deri sanayinin değerlendirilmesi | | | 13 | Deri sanayi için sosyal ve çevresel göstergeler | | | 14 | Üretim verimliliği ve ekonomik modeller | | | 15 | Final Sınavı | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Tanning Technology, The Science of Leather, Anthony D Covington
2.Conservation of Leather and related materails
3. From Collagen to Leather-The theoretical background
4. Fundamentals of Leather Manufacture
5. Social and Environmental
Report the European leather industry
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. |
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Uygulama/Pratik | 13 | 2 | 26 |
Rapor Hazırlama | 1 | 24 | 24 |
Proje Hazırlama | 1 | 34 | 34 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | 4 | | | | 3 | ÖÇ2 | | | | | | | | ÖÇ3 | | 3 | 3 | | 4 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 4 | | 3 | | 3 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | | 3 | | 3 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 4 | | 3 | | 3 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 3 | | 4 | | 3 | 4 | 5 | ÖÇ8 | 5 | | 4 | | 4 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | | 4 | | 5 | 4 | 4 | ÖÇ10 | 4 | | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ11 | 2 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |