Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9105025231998 | Tehlikeli ve Zararlı Atıkların Yönetimi | Seçmeli | 1 | 1 | 8 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe |
Dersin Amacı |
Tehlikeli atıklar konusunda profesyonel seviyede bilinçlendirmek, bu atıkların çevreyle uyumlu idaresi için gerekli ve yeterli bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof:Dr:Nuri Azbar |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tehlikeli atık risklerinin ve çere zararlarının anlaşılması | 2 | Tehlikeli atıkların çevre ile dost bertafanın öğrenilmesi | 3 | Tehlikeli atık oluşumunun minimize edilmesi | 4 | Tehlikeli atıkların tanınması |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tehlikeli atıkların tanımı, türleri, kaynakları ve özellikleri. Tehlikeli maddelerin çevresel ortamlardaki davranışı (ekotoksikoloji, taşınım, dönüşüm ve birikim), tehlikeli atıkların oluşumunun önlenmesi ve geri kazanım teknikleri. Tehlikeli atıkların uzaklaştırılması teknikleri ve biyoteknoloji. Risk idaresi. Kirlenmiş bölge ve yeraltı suyu rehabilitasyonunda biyolojik uygulamalar. Ulusal ve uluslar arası yasal mevzuat. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | • Tehlikeli atıkların tanımı, türleri, kaynakları ve özellikleri | İnteraktif tartışma | | 2 | • Tehlikeli maddelerin çevresel ortamlardaki davranışı (ekotoksikoloji, taşınım, dönüşüm ve birikim) | İnteraktif tartışma | | 3 | Tehlikeli atıkların oluşumunun önlenmesi ve geri kazanım teknikleri. | İnteraktif tartışma | | 4 | Risk idaresi. | İnteraktif tartışma | | 5 | • Tehlikeli atıkların uzaklaştırılması teknikleri | İnteraktif tartışma | | 6 | • Tehlikeli atıkların uzaklaştırılması teknikleri | İnteraktif tartışma | | 7 | • Tehlikeli atıkların uzaklaştırılması teknikleri | İnteraktif tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | • Toprak kirliliği remediasyonunda biyoteknolojik yöntemler | İnteraktif tartışma | | 10 | Toprak kirliliği remediasyonunda biyoteknolojik yöntemler | İnteraktif tartışma | | 11 | Kirlenmiş bölge ve yeraltı suyu rehabilitasyonunda biyolojik uygulamalar | İnteraktif tartışma | | 12 | Ulusal ve uluslar arası yasal mevzuat. | İnteraktif tartışma | | 13 | Ulusal ve uluslar arası yasal mevzuat. | İnteraktif tartışma | | 14 | Ulusal ve uluslar arası yasal mevzuat. | İnteraktif tartışma | | 15 | • Genel Değerlendirme | İnteraktif tartışma | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
M.D.LaGrega; P.L.Buckingham; J.C.Evans (1994): Hazardous Waste Management, Mc-Graw Hill Serisi
Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. |
Değerlendirme | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 4 | | 4 | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 4 | | | 5 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | 3 | | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |