Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9105025231998Tehlikeli ve Zararlı Atıkların YönetimiSeçmeli118
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Tehlikeli atıklar konusunda profesyonel seviyede bilinçlendirmek, bu atıkların çevreyle uyumlu idaresi için gerekli ve yeterli bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof:Dr:Nuri Azbar
Öğrenme Çıktıları
1Tehlikeli atık risklerinin ve çere zararlarının anlaşılması
2Tehlikeli atıkların çevre ile dost bertafanın öğrenilmesi
3Tehlikeli atık oluşumunun minimize edilmesi
4Tehlikeli atıkların tanınması
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tehlikeli atıkların tanımı, türleri, kaynakları ve özellikleri. Tehlikeli maddelerin çevresel ortamlardaki davranışı (ekotoksikoloji, taşınım, dönüşüm ve birikim), tehlikeli atıkların oluşumunun önlenmesi ve geri kazanım teknikleri. Tehlikeli atıkların uzaklaştırılması teknikleri ve biyoteknoloji. Risk idaresi. Kirlenmiş bölge ve yeraltı suyu rehabilitasyonunda biyolojik uygulamalar. Ulusal ve uluslar arası yasal mevzuat.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1• Tehlikeli atıkların tanımı, türleri, kaynakları ve özellikleriİnteraktif tartışma
2• Tehlikeli maddelerin çevresel ortamlardaki davranışı (ekotoksikoloji, taşınım, dönüşüm ve birikim)İnteraktif tartışma
3Tehlikeli atıkların oluşumunun önlenmesi ve geri kazanım teknikleri. İnteraktif tartışma
4Risk idaresi. İnteraktif tartışma
5• Tehlikeli atıkların uzaklaştırılması teknikleri İnteraktif tartışma
6• Tehlikeli atıkların uzaklaştırılması teknikleriİnteraktif tartışma
7• Tehlikeli atıkların uzaklaştırılması teknikleriİnteraktif tartışma
8Ara Sınav
9• Toprak kirliliği remediasyonunda biyoteknolojik yöntemlerİnteraktif tartışma
10Toprak kirliliği remediasyonunda biyoteknolojik yöntemlerİnteraktif tartışma
11Kirlenmiş bölge ve yeraltı suyu rehabilitasyonunda biyolojik uygulamalarİnteraktif tartışma
12Ulusal ve uluslar arası yasal mevzuat.İnteraktif tartışma
13Ulusal ve uluslar arası yasal mevzuat.İnteraktif tartışma
14Ulusal ve uluslar arası yasal mevzuat.İnteraktif tartışma
15• Genel Değerlendirmeİnteraktif tartışma
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
M.D.LaGrega; P.L.Buckingham; J.C.Evans (1994): Hazardous Waste Management, Mc-Graw Hill Serisi Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı166
Tartışma10110
Beyin Fırtınası10110
Bireysel Çalışma1410140
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)226
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14544 4 
ÖÇ24454  5
ÖÇ35343 54
ÖÇ454544  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr