Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9105025191998 | Çevresel Klimatoloji | Seçmeli | 1 | 1 | 8 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin; hava, iklim ve iklim değişikliği ile ilgili kavramları tanıması; küresel iklim sisteminde gözlenen değişimler ve bu değişimlerin nedenleri (doğal ya da insan kaynaklı iklim değişikliği) kavraması, iklim değişikliğinin çevre üzerinde olası etkileri ile iklimin korunmasına yönelik uluslararası eylemlerin açıklanmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Dr. Ecmel ERLAT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Küresel iklim sisteminde görülen değişimlerle ilişkili olarak iklim elemanlarında görülen değişiklik ve değişkenlikleri kavrayabilme | 2 | İklim sistemi üzerinde insan etkisini kavrayabilme | 3 | İklim sistemi ve bileşenleri arasındaki ilişkiyi kavramak |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu amaca bağlı olarak işlenen konular: insan etkinlikleri ve iklim değişikliği, küresel iklim sisteminde gözlenen değişimler, iklim modellerinin sonuçları, küresel iklim değişikliği öngörüleri, iklim değişikliğinin olası etkileri, küresel iklim sisteminin korunması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Atmosfer, hava ve iklim, iklim sistemi kavramlar | | | 2 | Doğal sera etkisi; kuvvetlenmiş sera etkisi | | | 3 | Sera gazları ve aerosol’ler (sera gazlarının ve aerosol’lerin kaynakları ve sink’leri; ışınımsal kuvvetlenme) | | | 4 | Doğal ve insan kaynaklı iklim değişikliği | | | 5 | Küresel iklim sisteminde gözlenen değişimler | | | 6 | Küresel sıcaklık yağış, buz-buzul örtüsü değişimleri, deniz seviyesi yükselmesi | | | 7 | İklim modellerinin sonuçları (atmosferik karbondioksit birikimi öngörüleri) | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Küresel iklim değişikliği öngörüleri (küresel ortalama sıcaklık, yağış için öngörülen değişiklikler) | | | 10 | Küresel iklim değişikliği öngörüleri (deniz seviyesinde öngörülen değişiklikler) | | | 11 | Bölgesel iklim değişikliği öngörüleri | | | 12 | iklim değişikliğinin olası etkileri (doğal ekosistemler, su kaynakları üzerindeki etkiler) | | | 13 | İklim değişikliğinin olası etkileri (sosyo-ekonomik sistemler üzerindeki etkiler) | | | 14 | Küresel iklim sisteminin korunması (Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi) | | | 15 | Küresel iklim sisteminin korunması (Kyoto Protokolü). | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hawkins, E. , Sutton, R. Time of emergence of climate signals. Geophys. Res. Lett. 39, L01702 (2012).
Bindoff, N. L. et al. in Climate Change 2013: The Physical Science Basis (eds Stocker, T. F. et al.) Ch. 10 (IPCC, Cambridge Univ. Press, 2013).
Santer, B. D. et al. Celebrating the anniversary of three key events in climate change science. Nat. Clim. Change 9, 180–182 (2019).
Erlat E. İklim Sistemi ve İklim Değişmeleri. Ege Üniversitesi Edebiyat Fak. Yayınları No: 155 (2019)
IPCC. Special Report on Global Warming of 1.5 °C (eds Masson-Delmotte, V. et al.) (WMO, 2018).
Trenberth, K. E., Fasullo, J. T. & Balmaseda, M. A. Earth’s energy imbalance. J. Clim. 27, 3129–3144 (2014). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |