Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9105025121998 | Biyolojik Zenginliklerimiz ve Korunması | Seçmeli | 1 | 2 | 8 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere biyolojik çeşitlililik ve önemini, dünyamızın ve ülkemizin biyoçeşitlilik kaynaklarını öğretmektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Esra AKAT ÇÖMDEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Biyolojik çeşitliliğin ve öneminin kavranılması ve yaygınlaştırılması | 2 | Ekosistemlerin karalılığı ve işleyişinin öğrenilmesi ve kavranılması | 3 | Koruma stratejilerinin belirlenmesi | 4 | Biyoçeşitliliğin belirleyici parametrelerinin algılanması ve uygulanması | 5 | Biyoçeşitliliğin kullanımının sonuçları ve insan aktivitelerinin etkisinin kavranması | 6 | Dünya ve ülkemizin biyolojik çeşitliliğinin oransal olarak algılanması | 7 | Biyolojik çeşitlilik tiplerinin farkındalığının öğrenilmesi | 8 | Çeşitliliğin artması veya azalmasının nedenleri |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Biyoçeşitlilik ve önemi, biyoçeşitlilik tipleri, Ekosistemlerin işleyişi, belirleyici parametreler,koruma stratejileri, dünyamızın ve ülkemizin biyoçeşitlilik kaynakları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Biyolojik çeşitlilik ve Önemi | | | 2 | Biyolojik çeşitlilik tipleri | | | 3 | Çeşitliliğin artması veya azalması | | | 4 | Bolluk ve kompozisyon | | | 5 | Ekosistemlerin kararlılığı ve işleyişi | | | 6 | Biyolojik çeşitliliğin belirleyici parametreleri | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Çeşitliliğin kullanılması ve insan etkisi | | | 9 | Öncelikli koruma stratejileri | | | 10 | Biyolojik çeşitliliğin dünyada ve ülkemizdeki dağılımı. | | | 11 | Sulak alanların önemi | | | 12 | Biyolojik çeşitliliğin korunması | | | 13 | Doğayı koruma alanındaki uluslararası anlaşmalar | | | 14 | Türkiyede çevre koruma ve mevzuatı | | | 15 | Dönem projesi sunumları | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
TÇV,1987. Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri.
TÇV, 1987. Ortak geleceğimiz
G.Taylor Miller,1990.Living in the environment |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 8 | 112 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |