Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9105025072001 | Kimyasal Kirlenme | Seçmeli | 1 | 1 | 8 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe |
Dersin Amacı |
Çevreyi kirleten kimyasal maddeler ve kaynakları kirleticilerin tepkimeleri ve kirliliğie karşı alınabilecek önlemler anlatılmaktadır.Öğrenci de çevre bilincinin geliştirilmesine çalışmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Emür HENDEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Çevre bilincinin artırılması | 2 | 4. Toprak kirliliği neden,sonuç ve önlemlerini anlama | 3 | 6. Hava, su ve toprak ortamlarında kirlilik tayinleri ve analitik sonuçların yasal önemini anlama ve öğrenme. | 4 | 2.Hava kirliliğinin nedenlerini, sonuçlarını ve alınabilecek önlemleri anlama | 5 | 5. Hava ,Su ve toprak ortamında yürüyen Kimyasal tepkimeleri anlama ve öğrenme. | 6 | 3. Su kirliliğinin önemi, sonuçlarını ve alınabilecek önlemleri ve arıtma teknolojilerini öğrenme. |
|
Öğrenim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevre Kimyasına Genel Bakış, Hava Kirliliği , Hava Kirliliğinin Küresel Etkileri, Hava Kirliliğine Karşı Alınabilecek Önlemler, Hava Kirliliği Analizleri. Su Kirliliği, Atık Suların Arıtımı,Toprak Kirliliği, Su ve Toprak Kirliliği Analizleri ve yasal durum. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre Kimyasına Genel bakış | | | 2 | Hava kirliliği | | | 3 | Hava kirliliği | | | 4 | Hava kirliliğinin küresel etkileri | | | 5 | Hava kirliliğinin küresel etkileri | | | 6 | Hava kirliliğini azaltma ve önleme yöntemleri | | | 7 | Hava kirliliği analizleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İçme Suları ve su kirliliği | | | 10 | Atık Su ve toprak kirliliği | | | 11 | Atık suların arıtımı | | | 12 | Toprak Kirliliği arıtımı | | | 13 | İçme ve Atık su analizleri | | | 14 | Atık su ve toprak analizleri | | | 15 | Analiz sonuçlarının sunumu ve yasal açıdan değerlendirilmesi | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. S.E.Manahan. Environmental Science and Technology, Lewis Pub.,Boca Raton,1997.
2.R.E.Hester,ed.,Understanding Our Environment. The Royal Society of Chemistry, London 1986.
3. Current literature in the library and internet.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. |
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje Sunma | 2 | 10 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 20 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |