Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
9105025092013Environmental Planning IElective117
Level of Course Unit
Second Cycle
Language of Instruction
Turkish
Objectives of the Course
At the end of this lesson, our students can define the problems on the way of sustainability for abiotic-biotic presences, natural-cultural resources and their balanced combination and they can identify methods and actions about solving these problems and also, they can produce and explore plan decisions about protecting and using the environment in terms of ecological, economic, functional, visual and they can move these plans to the future.
Name of Lecturer(s)
Prof. Dr. Ümit ERDEM
Learning Outcomes
1Çevrenin temel bileşenleri olan canlı – cansız varlıklar ile doğal ve kültürel kaynakları sınıflandırabilme
2Çevrenin temel bileşenleri olan canlı – cansız varlıklar ile doğal ve kültürel kaynakların envanterini çıkarabilme ve analiz edebilme,
3Çevre etkileşimleri değer analizi yaparak plan kararlarına yönebilmek
4Çevreyle ilgili konularda, bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilmek için gereksinim duyulan çok disiplinli çalışma ortamını oluşturabilme
5İnsan – çevre etkileşimlerini, doğal, kültürel, sosyal ve ekonomik yapı kapsamında, analiz edebilme,
6Çevresel konulara yönelik sorunları tanımlayabilme,
7Çevre planlama çalışmalarında kullanılabilecek plan çeşitlerini tanıyabilme
8Çevre Planlama çalışmalarında kullanılabilecek planlama yöntemlerini tanıyabilme
9Çevresel sorunları çözümünde, çevre bileşenleri arasında sürdürülebilir ve dengeli birlikteliklerin sağlanması yolunda uygun planlama yöntemlerini saptayabilme ve kullanabilme
10Çevre Planlama çalışmalarında uygun planlama evrelerini oluşturabilme
11Çevresel sorunları çözümünde, çevre bileşenleri arasında sürdürülebilir ve dengeli birlikteliklerin sağlanması yolunda uygun uygulama eylemlerini saptayabilme ve kullanabilme
12Merkezi ve yerel yönetimlerce üretilen plan kararlarını karşılaştırmaları olarak irdeleyerek çevre dostu plan kararları üretebilmek..
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
None
Recommended Optional Programme Components
None
Course Contents
Description, concept and content about plan; to produce principle for reaching the sustainability and providing balanced description; types of plan; to identify, classify and evaluate abiotic-biotic presences as component of environment and natural-cultural resources within specialty and interactions; to analyse interactions between environment-human within natural, cultural, social and economic and evaluate their effects; to decsribe phases about environmental planning study and environmental planning methods; to determine the actions for application.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Plana yönelik tanım, kavram ve kapsamlar; Çevre-Plan ilişkileri
2Planlama Çeşitleri
3Sürdürülebilirliğin sağlanabilmesi kapsamında tanım ve ilkeler
4Canlı-cansız varlıkların tanımlanması ve sınıflandırılması
5Doğal ve kültürel kaynakların tanımlanması ve sınıflandırılması
6Doğal ve kültürel kaynakların analizinde kullanılan yaklaşımlar
7İnsan-çevre ilişkilerinin analizi ve değerlendirilmesi
8Arasınav
9Çevre planlama çalışmalarında aktivite ve ölçütlerin belirlenmesi
10Çevre Planlama çalışmalarının evreleri- Sorunun tanımlanması
11Çevre Planlama Çalışmalarının evreleri – ANALİZ - SENTEZ
12Çevre Planlama Çalışmalarının evreleri – DEĞERLENDİRME
13Çevre planlama çalışmalarında kullanılan yöntemler; Üst üste bindirme yöntemi; Leopold Matriks yöntemi;
14Çevre planlama çalışmalarında kullanılan yöntemler; Leopold Matriks yöntemi
15Çevre planlama çalışmalarında kullanılan yöntemler; Batella Çevre Sistemi;
16Final Sınavı
Recommended or Required Reading
Lecture notes are supplied by the lecturer
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the sections of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation".
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Work Placement(s)
None
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination122
Final Examination122
Attending Lectures14228
Individual Study for Homework Problems15555
Individual Study for Mid term Examination15555
Individual Study for Final Examination15555
Reading14228
TOTAL WORKLOAD (hours)225
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
LO1       
LO2       
LO3       
LO4       
LO5       
LO6       
LO7       
LO8       
LO9       
LO10       
LO11       
LO12       
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr