Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 9105025092013 | Environmental Planning I | Elective | 1 | 1 | 7 |
|
Level of Course Unit |
Second Cycle |
Language of Instruction |
Turkish |
Objectives of the Course |
At the end of this lesson, our students can define the problems on the way of sustainability for abiotic-biotic presences, natural-cultural resources and their balanced combination and they can identify methods and actions about solving these problems and also, they can produce and explore plan decisions about protecting and using the environment in terms of ecological, economic, functional, visual and they can move these plans to the future. |
Name of Lecturer(s) |
Prof. Dr. Ümit ERDEM |
Learning Outcomes |
1 | Çevrenin temel bileşenleri olan canlı – cansız varlıklar ile doğal ve kültürel kaynakları sınıflandırabilme | 2 | Çevrenin temel bileşenleri olan canlı – cansız varlıklar ile doğal ve kültürel kaynakların envanterini çıkarabilme ve analiz edebilme, | 3 | Çevre etkileşimleri değer analizi yaparak plan kararlarına yönebilmek | 4 | Çevreyle ilgili konularda, bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilmek için gereksinim duyulan çok disiplinli çalışma ortamını oluşturabilme | 5 | İnsan – çevre etkileşimlerini, doğal, kültürel, sosyal ve ekonomik yapı kapsamında, analiz edebilme, | 6 | Çevresel konulara yönelik sorunları tanımlayabilme, | 7 | Çevre planlama çalışmalarında kullanılabilecek plan çeşitlerini tanıyabilme | 8 | Çevre Planlama çalışmalarında kullanılabilecek planlama yöntemlerini tanıyabilme | 9 | Çevresel sorunları çözümünde, çevre bileşenleri arasında sürdürülebilir ve dengeli birlikteliklerin sağlanması yolunda uygun planlama yöntemlerini saptayabilme ve kullanabilme | 10 | Çevre Planlama çalışmalarında uygun planlama evrelerini oluşturabilme | 11 | Çevresel sorunları çözümünde, çevre bileşenleri arasında sürdürülebilir ve dengeli birlikteliklerin sağlanması yolunda uygun uygulama eylemlerini saptayabilme ve kullanabilme | 12 | Merkezi ve yerel yönetimlerce üretilen plan kararlarını karşılaştırmaları olarak irdeleyerek çevre dostu plan kararları üretebilmek.. |
|
Mode of Delivery |
Face to Face |
Prerequisites and co-requisities |
None |
Recommended Optional Programme Components |
None |
Course Contents |
Description, concept and content about plan; to produce principle for reaching the sustainability and providing balanced description; types of plan; to identify, classify and evaluate abiotic-biotic presences as component of environment and natural-cultural resources within specialty and interactions; to analyse interactions between environment-human within natural, cultural, social and economic and evaluate their effects; to decsribe phases about environmental planning study and environmental planning methods; to determine the actions for application. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Plana yönelik tanım, kavram ve kapsamlar; Çevre-Plan ilişkileri | | | 2 | Planlama Çeşitleri | | | 3 | Sürdürülebilirliğin sağlanabilmesi kapsamında tanım ve ilkeler | | | 4 | Canlı-cansız varlıkların tanımlanması ve sınıflandırılması | | | 5 | Doğal ve kültürel kaynakların tanımlanması ve sınıflandırılması | | | 6 | Doğal ve kültürel kaynakların analizinde kullanılan yaklaşımlar | | | 7 | İnsan-çevre ilişkilerinin analizi ve değerlendirilmesi | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Çevre planlama çalışmalarında aktivite ve ölçütlerin belirlenmesi | | | 10 | Çevre Planlama çalışmalarının evreleri- Sorunun tanımlanması | | | 11 | Çevre Planlama Çalışmalarının evreleri – ANALİZ - SENTEZ | | | 12 | Çevre Planlama Çalışmalarının evreleri – DEĞERLENDİRME | | | 13 | Çevre planlama çalışmalarında kullanılan yöntemler; Üst üste bindirme yöntemi; Leopold Matriks yöntemi; | | | 14 | Çevre planlama çalışmalarında kullanılan yöntemler; Leopold Matriks yöntemi | | | 15 | Çevre planlama çalışmalarında kullanılan yöntemler; Batella Çevre Sistemi; | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Recommended or Required Reading |
Lecture notes are supplied by the lecturer |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
Activities are given in detail in the sections of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation". |
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Work Placement(s) | None |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 2 | 2 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 2 | 28 |
Individual Study for Homework Problems | 1 | 55 | 55 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 55 | 55 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 55 | 55 |
Reading | 14 | 2 | 28 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | LO6 | | | | | | | | LO7 | | | | | | | | LO8 | | | | | | | | LO9 | | | | | | | | LO10 | | | | | | | | LO11 | | | | | | | | LO12 | | | | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |