Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
16011202T11214MİKRO DENETLEYİCİLERSeçmeli245
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu derste mikrodenetleyici seçmek, algoritma ve akış diyagramı tasarlamak, mikrodenetleyici için program yazmak, mikrodenetleticiye program yüklemek ve temel uygulamalar yapmak yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ahmet KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Mikrodenetleyici mimarisini ve donanımları tanımak
2Algoritma ve akış diyagramı tasarlamak
3Mikrodenetleyici için program yazmak
4Temel mikrodenetleyici programlarını yazmak
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Mikrodenetleyici Mimarisi ve Donanımı, Mikrodenetleyiciye Program Yükleme, Algoritma Tasarlamak, Akış Diyagramları, Mikrodenetleyici Hafızası ve Kaydediciler, Mikrodenetleyici Program Komutları, Temel Giriş Çıkış Programları, Program Derleme ve Hata Denetimi, Mikrodenetleyici İle Buton ve Led Uygulamaları, Mikrodenetleyici ile 7 Segment Display uygulamaları, Mikrodenetleyici ile Tuş Takımı Uygulamaları, Mikrodenetleyici ile Lcd Uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mikrodenetleyici Mimarisi ve DonanımıProblem çözümü
2Mikrodenetleyici Mimarisi ve DonanımıProblem çözümü
3Mikrodenetleyiciye Program Yükleme Problem çözümü
4Algoritma TasarlamakProblem çözümü
5Akış DiyagramlarıProblem çözümü
6Mikrodenetleyici Hafızası ve KaydedicilerProblem çözümü
7Mikrodenetleyici Hafızası ve KaydedicilerProblem çözümü
8Ara SınavDeğerlendirme
9Mikrodenetleyici Program KomutlarıProblem çözümü
10Mikrodenetleyici Program KomutlarıProblem çözümü
11Temel Giriş Çıkış ProgramlarıProblem çözümü
12Program Derleme ve Hata DenetimiProblem çözümü
13Mikrodenetleyici İle Buton ve Led UygulamalarıProblem çözümü
14Mikrodenetleyici ile 7 Segment Display Uygulamaları, Mikrodenetleyici ile Tuş Takımı Uygulamaları Problem çözümü
15Mikrodenetleyici ile Lcd UygulamalarıProblem çözümü
16Final SınavıDeğerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Topaloğlu N., x86 Tabanlı Mikroişlemci Mimarisi ve Assembly Dili, Seçkin Yayıncılık, 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14114
Bireysel Çalışma12224
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12224
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11616
Okuma8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144  5 34  33  
ÖÇ255535    34   
ÖÇ3555 4   4 4   
ÖÇ4555 4   4 4   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr