|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | EBB6852017 | Gelişim ve Öğrenme | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler; gelişim ve öğrenme kuramlarının ilkelerinden kendi alanlarının planlama, uygulama ve değerlendirme etkinliklerinde etkili bir biçimde yararlanabileceklerdir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Assist. Prof. Dr. Gülsen ÜNVER | Öğrenme Çıktıları | 1 | Gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramların anlam bilgisi. | 2 | Gelişim kuramlarında belirtilen gelişim özelliklerini tanıyabilme. | 3 | Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrayabilme. | 4 | Gelişim kuramları ile öğrenme kuramları arasındaki bağlantıları açıklayabilme. | 5 | Öğrenme kuramlarının ilkelerini kendi öğrenmelerinde kullanabilme. | 6 | Öğretim planlarını gelişim ve öğrenme kuramlarının ilkeleri doğrultusunda hazırlayabilme. | 7 | Öğretme-öğrenme etkinliklerini Gelişim ve Öğrenme kuramlarının ilkeleri doğrultusunda uygulayabilme. | 8 | Öğretim planlarını gelişim ve öğrenme kuramlarının ilkelerini değerlendirme etkinliklerine yansıtabilme. | 9 | Gelişim ve Öğrenme kuramlarının ilkelerini öğretme-öğrenme etkinliklerinde uygulamaya istekli olma. |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Temel Kavramlar: Gelişim Görevi, Büyüme, Olgunlaşma, Hazır Olma, Gelişim, Kritik Dönem, Davranış, Öğrenme
Gelişimin Temel İlkeleri
Gelişimi Etkileyen Temel Etmenler
Gelişim Alanlarına göre Gelişim Özellikleri: Bedensel Gelişim, Devinimsel Gelişim, Bilişsel Gelişim, Dil Gelişimi, Ahlak Gelişimi, Kişilik Gelişimi
Öğrenme Kuramları: Klasik Koşullanma, Bitişikliğe Ağırlık Veren Öğrenme Kuramları, Bağlaşımcılık, Edimsel Koşullanma, Sosyal Bilişsel Kuram, Gestalt Kuram, Bilgiyi İşleme Kuramı
Nitelikli Bir Öğreticinin Özellikleri
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | | Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Hativa, N. (2000). Becoming a better teacher: a case of changing the pedagogical knowledge and beliefs of law professors. Instructional Science, 28, 491-523.
Postareffa, L., Katajavuoria, N., Lindblom-Ylänne, S., & Trigwell, K. (2008). Consonance and dissonance in descriptions of teaching of university teachers. Studies in Higher Education, 33 (1), 49-61.
Prosser, M. & Trigwell, K. (1997). Relations between perceptions of the teaching environment and approaches to teaching. British Journal of Educational Psychology, 67, 25-35.
Prosser, M., Ramsden, P., Trigwell, K., & Martin, E. (2003). Dissonance in experience of teaching and its relation to the quality of student learning. Studies in Higher Education, 28 (1), 37-48.
Samuelowicz, K. & Bain, J. D. (2001). Revisiting academics’ beliefs about teaching and learning. Higher Education, 41, 833-846.
Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretme. (Geliştirilmiş 14. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Ulusoy, A. (Ed.). (2008). Eğitim psikolojisi. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir. | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Okuma | 13 | 3 | 39 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|