Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EBB6832017Öğretimde Planlama ve DeğerlendirmeZorunlu246
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenciler öğretimde planlama ve değerlendirmenin önemini kavrayabilecek, alanında öğretim faaliyeti planlayabilecek, alanında kurallara uygun sınav hazırlayabilecek, öğretimde planlama ve değerlendirmeye istekli hale gelebilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Nilay BÜMEN, Prof. Dr. Gülsen ÜNVER, Doç. Dr. Alper BAŞBAY, Doç. Dr. Makbule BAŞBAY, Doç. Dr. Bünyamin YURDAKUL, Doç. Dr. Öner USLU
Öğrenme Çıktıları
1Dersin sonunda, öğretimde planlama ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramları tanımlayabilme.
2eğitim programlarının öğelerini tanıyabilme.
3eğitimde hedef belirleme kurallarını tanıyabilme.
4hedef belirlemede yararlanılan aşamalı sınıflamaları tanıyabilme.
5öğretimde plan hazırlama ilkelerini tanıyabilme.
6bir ölçme aracının niteliklerini kavrayabilme.
7soru türlerini tanıyabilme.
8soru yazma ilkelerini tanıyabilme.
9kurallarına uygun olarak değişik türlerde soru yazabilme.
10herhangi bir alanda hazırlanmış bir soruyu ilkelere uygunluk açısından eleştirebilme.
11belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini hatırlayabilme.
12belli başlı öğretim materyallerinin hazırlanma ilkelerini tanıyabilme.
13belirli bir ders için kurallara uygun olarak yarıyıl planı hazırlayabilme.
14alanında öğretim planı yapmaya istekli olabilme.
15alanının öğretiminde uygun öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamaya istekli olabilme.
16nitelikli soru yazmaya istekli olabilme.
17eğitimde etiğin önemini farkedebilme.
18eğitimde etik kurallara uymaya istekli olabilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel Program Geliştirme Kavramları ve Süreçleri, Öğretim Planları, Hedefler ve Hedeflerin Aşamaları Sınıflaması, İçerik Seçimi ve Organizasyonu, Öğretim Yöntemleri ve Stratejileri, Materyallerin Özellikleri ve Seçimi, Ölçme ve Değerlendirme, Değerlendirme Yaklaşımları, Test Türleri, Sınav Sorusu Yazma Teknikleri, Not Verme, Eğitimde Etik.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Açıkgöz, K. Ü. (2014). Aktif Öğrenme (13. Baskı). İzmir: Biliş Yayıncılık. Atılgan, H. (2019). (ed.) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (12. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Aydın, İ. (2018). Eğitim ve Öğretimde Etik (9. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Başar, H. (2013). Sınıf Yönetimi (18. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık Bilen, M. (2014). Plandan Uygulamaya Öğretim (8. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi. Bloom, B. S. (2016). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme (Çev.: D. A. Özçelik) (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Cannon, R. & Newble, D. (2000). A Handbook for Teachers in Universities & Colleges. UK: Kogan Page Lim. Delisle, Robert. (1997). How to Use Problem-Based Learning in the Classroom. Alexandria, Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development ASCD. Demirel, Ö. (2020a). Eğitimde Program Geliştirme: Kuramdan Uygulamaya (27. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Demirel, Ö. (2017). Öğretme Sanatı (23. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Demirel, Ö. (2020b). (Ed.) Eğitimde Yeni Yönelimler (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Gronlund, N. E. (2000). How to Write and Use Instructional Objectives. Prentice-Hall. Joyce, B. R., Weil, M. & Calhoun, E. (2000). Models of Teaching. Boston: Allyn and Bacon. Kemp, J. E., Morrison, G. R. & Ross, S. M. (1998) Designing Effective Instruction. Prentice Hall. Moore, K. D. (2001). Classroom Teaching Skills. USA: McGraw Hill. Özçelik, D. A. (2013). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Özçelik, D. A. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Preston, D. F. & Vogel, R. M. (2003). Methods of Teaching: Applying Cognitive Science to Promote Student Learning. USA: McGraw Hill. Saban, A. (2014). Öğrenme – Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar (7. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık Senemoğlu, N. (2020). Gelişim, Öğrenme ve Öğretme (27. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Sönmez, V. (2015). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı yayıncılık. Turgut, M. F. & Baykul, Y. (2015). Eğitimde Ölçme Değerlendirme Metotları (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Yalın, H. İ. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (30. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
ÖÇ6       
ÖÇ7       
ÖÇ8       
ÖÇ9       
ÖÇ10       
ÖÇ11       
ÖÇ12       
ÖÇ13       
ÖÇ14       
ÖÇ15       
ÖÇ16       
ÖÇ17       
ÖÇ18       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr