Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
FENDRSEM2Seminar IICompulsory356
Level of Course Unit
Third Cycle
Language of Instruction
Turkish
Objectives of the Course
The aim of this course is to make students of sociology to research of a social phenomenon, to form the seminar report and present it.
Name of Lecturer(s)
Assoc. Prof. Dr. Aylin Nazlı
Learning Outcomes
1Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilme.
2Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme.
3Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilme.
4Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilme.
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
None
Recommended Optional Programme Components
None
Course Contents
Analysis and discussion of various sociological cases.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Dersin tanıtımı, içeriği ve işlenişi ile ilgili açıklamalar.Tanışma
2Herhangi bir sosyal olgunun araştırılma, sınırlandırılma, basamaklandırılma, seminer raporu haline getirilme ve sunum tekniklerine göre sunumu ile ilgili bilgi verme Kuramsal anlatım ve örneklerle açıklama,tartışma
3Bir sosyolojik olguya ilişkin seminer sunumuKuramsal anlatım ve örneklerle açıklama,tartışma
4Bir sosyolojik olguya ilişkin seminer sunumuKuramsal anlatım ve örneklerle açıklama,tartışma
5Bir sosyolojik olguya ilişkin seminer sunumuKuramsal anlatım ve örneklerle açıklama,tartışma
6Bir sosyolojik olguya ilişkin seminer sunumuKuramsal anlatım ve örneklerle açıklama,tartışma
7Bir sosyolojik olguya ilişkin seminer sunumuKuramsal anlatım ve örneklerle açıklama,tartışma
8Ara sınav
9Bir sosyolojik olguya ilişkin seminer sunumuKuramsal anlatım ve örneklerle açıklama,tartışma
10Bir sosyolojik olguya ilişkin seminer sunumuKuramsal anlatım ve örneklerle açıklama,tartışma
11Bir sosyolojik olguya ilişkin seminer sunumuKuramsal anlatım ve örneklerle açıklama,tartışma
12Bir sosyolojik olguya ilişkin seminer sunumuKuramsal anlatım ve örneklerle açıklama,tartışma
13Bir sosyolojik olguya ilişkin seminer sunumuKuramsal anlatım ve örneklerle açıklama,tartışma
14Bir sosyolojik olguya ilişkin seminer sunumuKuramsal anlatım ve örneklerle açıklama,tartışma
15Bir sosyolojik olguya ilişkin seminer sunumuKuramsal anlatım ve örneklerle açıklama,tartışma
16Final
Recommended or Required Reading
Bauman, Z. Sosyolojik Düşünmek, Ayrıntı Yay. İst, 2002., Aydınlanmanın Diyalektiği-Felsefi Fragmanlar II, Kabalcı Yay. İst. 1996 Durkheim, E. Sosyolojik Metodun Kuralları, Bauman, Z. Yasa Koyucular ve Yorumcular, Metis Yay. İst 1995., Foucault, M., Hapishanenin Doğuşu, İmge Kitab. Ank. 2000., Diyalektiğin Dansı, B. Ollman, Yordam yay., Boudrillard, J. (1997) Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yay., Erkek Akıl, Ayrıntı yay., İst., Modernite versus Postmodernite, (1993) Der.M. Küçük, Vadi yay., İst., Giddens, A. (1994) Modernliğin Sonuçları, Ayrıntı yay., İst., Wagner, P. (1996) Modernliğin Sosyolojisi, Sarmal yay., İst.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the sections of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation".
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Work Placement(s)
None
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Report Preparation21530
Report Presentation224
Seminar21020
Self Study14114
TOTAL WORKLOAD (hours)68
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
LO1       
LO2       
LO3       
LO4       
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr