Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9105035012016Çevre Bilimine GirişZorunlu117
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrencilerimiz, çevreye ve çevresel ilişkilere yönelik temel bilgi, ilke ve kurallar çerçevesinde sahip oldukları farklı mesleksel geçmişlerini çevreci bir bakış açısıyla bütünleştirebilecekler, insan ve çevre etkileşimlerini kavrayabileceklerdir, çevre bilimi kapsamında bilgi üretebilme yöntemine ulaşabileceklerdir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. H. Göknur ŞİŞMAN AYDIN
Öğrenme Çıktıları
1Çevreye yönelik bilimsel tanım, kavram ve kapsamları açıklayabilme; çevresel döngüleri (madde ve enerji), bilimsel yasa ve ilkeleri; çevre ve ekosistemlerin temel bileşenlerini ve karşılıklı etkileşimlerini açıklayabilme; Çevre olgusunu çeşitli bilim dalları kapsamında yorumlayabilme; Doğal çevre ve insan etkileşimleri yorumlayabilme
2Doğal ve kültürel kaynakları tanımlayabilme, Kültürel değişimler sonucunda çevrede meydana gelen değişimler arasında ilişki kurabilme; Çevre ve alan kullanımları arasında ilişkileri kurgulayabilme ve bu kapsamda üretilen politikaları irdeleyebilme; Çevresel bilincin farklı düzeyleri arasında sorgulama yapabilme,
3Kirlilik kaynaklarını tanımlayabilme, Yerel ve küresel ölçekte çevre sorunlarının temel nedenlerini tartışabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çevresel tanım, kavram ve kapsamlar; Çevreye ve çevresel ilişkilere yönelik bilimsel yasa ve ilkeler; madde, enerji ve besin döngüleri; dünya üzerindeki belli başlı ekosistemler; Toprak, hava, su, biyoçeşitlilik gibi doğal kaynaklar; Kültürel kaynaklar; İnsan ve Çevre etkileşimleri; Nüfus hareketleri ve çevre etkileşimleri; Nüfus, kaynak kullanımı, çevresel bozunma ve kirlenme arasındaki etkileşimler; tarihi süreç içinde yaşanan büyük kültürel değişimler ve bunlara bağlı olarak meydana gelen çevresel değişimler; Kirlilik Kaynakları ve Sınıflandırılması; Yerel, Ülkesel ve küresel ölçekli çevre sorunları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çevresel bilimine giriş, Çevre bilimi kavramı ve kapsamı
2Çevre bilimi ve sürdürülebilirlik ilişkisi
3Çevreye ve çevresel ilişkilere yönelik bilimsel yasa ve ilkeler
4Çevrenin biyotik ve abiyotik bileşenleri, işlevleri ve karşılıklı etkileşimleri,
5Madde ve Enerji Döngüleri
6Doğal Kaynaklar, Kirlilik kaynak çeşitleri, küresel etkileri ve etki düzeyleri : SU-1
7Kirlilik kaynak çeşitleri, yerel ve bölgesel etkileri ve etki düzeyleri : SU-2
8Arasınav
9Su kaynakları yönetimi ve güncel yaklaşımlar
10Nüfus hareketlerinin çevre üzerindeki etkisi Kültürel Kaynaklar, Günümüz toplumlarında çevre –insan ilişkileri
11Doğal Kaynaklar, Kirlilik kaynak çeşitleri, etkileri ve etki düzeyleri : Toprak
12Kirlilik kaynak çeşitleri, etkileri ve etki düzeyleri : HAVA
13Küresel boyutta güncel çevre sorunları ve nedenleri, iyileştirme çabaları
14Yerel ve ülkesel boyutta güncel çevre sorunları ve nedenleri
15Çevre Bilinci ve Bu bilinci geliştirmeye yönelik yöntemler
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
“İnsan, Çevre ve Toplum”, 1992, Derleyen:Ruşen KELEŞ, İmge Kitapevi, ANKARA. Miller, G.T., 2000: Çevre Bilimi Sürdürülebilir Dünya, (Ed. Ü. ERDEM, Çev: F. DOĞAN, Ü., ERDEM, E., HENDEN, E., ONOĞUR, M., ÖZTÜRK, İ., TÜRKAN, E., NURLU, U., SUNLU), Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları, Yayın No:1, İZMİR.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma13030
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555   
ÖÇ2       
ÖÇ3       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr