|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9105035012016 | Çevre Bilimine Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 7 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerimiz, çevreye ve çevresel ilişkilere yönelik temel bilgi, ilke ve kurallar çerçevesinde sahip oldukları farklı mesleksel geçmişlerini çevreci bir bakış açısıyla bütünleştirebilecekler, insan ve çevre etkileşimlerini kavrayabileceklerdir, çevre bilimi kapsamında bilgi üretebilme yöntemine ulaşabileceklerdir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. H. Göknur ŞİŞMAN AYDIN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Çevreye yönelik bilimsel tanım, kavram ve kapsamları açıklayabilme; çevresel döngüleri (madde ve enerji), bilimsel yasa ve ilkeleri; çevre ve ekosistemlerin temel bileşenlerini ve karşılıklı etkileşimlerini açıklayabilme; Çevre olgusunu çeşitli bilim dalları kapsamında yorumlayabilme; Doğal çevre ve insan etkileşimleri yorumlayabilme | 2 | Doğal ve kültürel kaynakları tanımlayabilme, Kültürel değişimler sonucunda çevrede meydana gelen değişimler arasında ilişki kurabilme; Çevre ve alan kullanımları arasında ilişkileri kurgulayabilme ve bu kapsamda üretilen politikaları irdeleyebilme; Çevresel bilincin farklı düzeyleri arasında sorgulama yapabilme, | 3 | Kirlilik kaynaklarını tanımlayabilme, Yerel ve küresel ölçekte çevre sorunlarının temel nedenlerini tartışabilme |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Çevresel tanım, kavram ve kapsamlar; Çevreye ve çevresel ilişkilere yönelik bilimsel yasa ve ilkeler; madde, enerji ve besin döngüleri; dünya üzerindeki belli başlı ekosistemler; Toprak, hava, su, biyoçeşitlilik gibi doğal kaynaklar; Kültürel kaynaklar; İnsan ve Çevre etkileşimleri; Nüfus hareketleri ve çevre etkileşimleri; Nüfus, kaynak kullanımı, çevresel bozunma ve kirlenme arasındaki etkileşimler; tarihi süreç içinde yaşanan büyük kültürel değişimler ve bunlara bağlı olarak meydana gelen çevresel değişimler; Kirlilik Kaynakları ve Sınıflandırılması; Yerel, Ülkesel ve küresel ölçekli çevre sorunları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Çevresel bilimine giriş, Çevre bilimi kavramı ve kapsamı | | | 2 | Çevre bilimi ve sürdürülebilirlik ilişkisi | | | 3 | Çevreye ve çevresel ilişkilere yönelik bilimsel yasa ve ilkeler | | | 4 | Çevrenin biyotik ve abiyotik bileşenleri, işlevleri ve karşılıklı etkileşimleri, | | | 5 | Madde ve Enerji Döngüleri | | | 6 | Doğal Kaynaklar, Kirlilik kaynak çeşitleri, küresel etkileri ve etki düzeyleri : SU-1 | | | 7 | Kirlilik kaynak çeşitleri, yerel ve bölgesel etkileri ve etki düzeyleri : SU-2 | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Su kaynakları yönetimi ve güncel yaklaşımlar | | | 10 | Nüfus hareketlerinin çevre üzerindeki etkisi Kültürel Kaynaklar, Günümüz toplumlarında çevre –insan ilişkileri | | | 11 | Doğal Kaynaklar, Kirlilik kaynak çeşitleri, etkileri ve etki düzeyleri : Toprak | | | 12 | Kirlilik kaynak çeşitleri, etkileri ve etki düzeyleri : HAVA | | | 13 | Küresel boyutta güncel çevre sorunları ve nedenleri, iyileştirme çabaları | | | 14 | Yerel ve ülkesel boyutta güncel çevre sorunları ve nedenleri | | | 15 | Çevre Bilinci ve Bu bilinci geliştirmeye yönelik yöntemler | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | “İnsan, Çevre ve Toplum”, 1992, Derleyen:Ruşen KELEŞ, İmge Kitapevi, ANKARA.
Miller, G.T., 2000: Çevre Bilimi Sürdürülebilir Dünya, (Ed. Ü. ERDEM, Çev: F. DOĞAN, Ü., ERDEM, E., HENDEN, E., ONOĞUR, M., ÖZTÜRK, İ., TÜRKAN, E., NURLU, U., SUNLU), Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları, Yayın No:1, İZMİR. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Okuma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|