Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
6013001052010MATEMATİK IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin, günlük hayatta yaşamlarını kolaylaştıracak ve bölüm derslerindeki hesaplamaları yapabilecek temel Matematik bilgilerini öğrenebilmelerini sağlamaktır. Bunun yanında mantıklı ve hızlı düşünme kabiliyetlerini geliştirebilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Necla KIRCALI GÜRSOY
Öğrenme Çıktıları
1Matematik bilgilerini bölüm içi derslerinde problem ve hesaplamalarına uygulayabilme
2Matematik problemlerini tanımlama, çözme ve modelleme becerisi kazanabilme
3Verileri çözümleme ve yorumlama becerisi kazanabilme
4Analitik ve hızlı düşünme becerisi kazanabilme
5Mantıklı ve çok yönlü düşünmeyi günlük hayatına aktarabilme
6Matematiksel okuyabilme ve yazabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel Matematik bilgileri; Sayı kümeleri ve bunlar üzerinde tanımlı dört işlem; Bölme-bölünebilme; Obeb-Okek; Üslü ve Köklü sayılar; Mutlak değer; Denklem türleri, denklem kurabilme ve çözüm Teknikleri; Oran-Orantı; Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma; Bağıntı ve Fonksiyon
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar(Rakam, sayı kavramları; Sayı Kümeleri; Tam Sayılar )Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
2Temel Kavramlar( Rasyonel Sayılar; Ondalıklı Sayılar; Taban aritmetiği)Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
3Bölme-BölünebilmeRehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
4Obeb – Okek (Asal çarpanlara ayırma ve obeb-okek problemleri)Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
5Mutlak Değer ve Özellikleri(Mutlak değerin tanımı, İlgili denklemler ve Eşitsizlikler)Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
6Üslü Sayılar(Bir reel sayının üssü, üslü sayılarda dört işlem, üslü sayıların özellikleri, üslü denklemler)Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
7Köklü Sayılar(Köklü ifadelerin tanımı; Sayıyı kökten kurtarmak ve kök içine almak, köklü sayılarda dört işlem)Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
8Ara sınav
9Birinci Dereceden Denklemler(Bir bilinmeyenli denklem kurma ve çözme)Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
10Birinci Dereceden Denklemler(İki bilinmeyenli denklemler ve denklem sistemlerinin çözüm Metodları)Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
11İkinci Dereceden Denklemler(İkinci derece denklemlerin Diskriminant yardımı ve çarpanlara ayırma yöntemi ile çözülmesi)Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
12Oran-OrantıRehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
13Özdeşlikler ve Çarpanlara Ayırma(Ortak Paranteze Alma, İki kare ve iki küp farkı, toplamı, tam kare, üçlü terimlerinin çarpanlara ayrılması)Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
14Bağıntı ve Fonksiyon(Tanımı ve Çeşitleri)Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
15Fonksiyonlar(Ters fonksiyon ve Bileşke Fonksiyon ve grafik çizimi)Rehber öğretmen eşliğinde sayısal Problem çözümü
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
DERS KİTABI: 1. Ötleş, Sema; 2005; Meslek Yüksek okulları için Matematik; Ege Üniversitesi Basımevi; Bornova; İzmir 2.Yılmaz, Cengiz; Banguoğlu, Hasan; Özdil, Tuncer; 2004, Meslek Yüksek okulları Teknik programlar için Matematik 1; Emek Basımevi; Manisa 3. Kurt, Nurcan; Kaynak, Mehmet; 2004, Meslek Yüksek okulları için Matematik 1; Lider Yayın ve Eğitim Hiz. San.; Yenişehir; İzmir
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
Ev Ödevi224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1524115111111
ÖÇ2521112111431
ÖÇ3521554111242
ÖÇ4331251344313
ÖÇ5331251341335
ÖÇ6331252111321
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr