Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
6013001032010YABANCI DİL IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Dersin Amacı
Yabancı Dil I dersinin amacı, dersi alan öğrenciyi, dönem sonunda temel düzeyde İngilizce kelime haznesi edinip, yazılı ve sözlü temel İngilizce ifadeleri anlayabilir, temel okuma becerileri ve stratejileri edinip, mevcut bilgisini de bu alanlarda uygulayabilir düzeye getirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim Görevlisi
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler A1 seviyesi İngilizce kelime ve ifadeleri gördüğünde tanıyabilecek.
2Öğrenciler A1 seviyesi gramer yapılarını etkin bir şekilde tanıyıp ayırt edebilecek.
3Öğrenciler bir okuma metninin konusunu, ana fikrini ve metindeki detayları anlayabilecek.
4Öğrenciler öğrenmiş oldukları A1 seviyesi gramer yapılarını, akademik bir konuşmayı takip etmede, kabul edilebilir ölçüde bir doğruluk payı ile iletişim kurmada ve çeşitli metinleri okuyup anlamada kullanabilecek.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İnsanların nereden olduğundan bahsetmek, Günlük rutinlerden bahsetmek, Ne yapmaktan hoşlandığınızdan bahsetmek, Aile hakkında soru sormak, Şehirdeki yerlerden bahsetmek, Ne yaptığınızdan bahsetmek, Birini bir şey yapmaya davet etmek, Ne yaptığınızı açıklamak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Talking about where people are from Everyday expressions: Saying hello and goodbyeSunum, okuma, alıştırma, dinleme (Sayfa 1-4)
2Language note: Countries and languages Countries, nationalities and languages Pronunciation: Word stress be- statement and yes/no questionsSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf. 5-8)
3Muafiyet Sınavı / Exemption ExamSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf. 9-12)
4Talking about daily routines Everyday expressions: Responding Daily routines: get up, go to work. etc. Pronunciation: /ı/ and /i/ Present simple - statements Language note: Adverbs of frequencySunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.13-16)
5Talking about what you like to do Everyday expressions: Talking on the phone Free-time activities: play soccer, go to the movies, etc. Language note: play Present simple - questionsSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (sf.17-20)
6Asking about family Everyday expressions: Making suggestions Family members: grandparents, niece, etc.Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.21-24)
7Pronunciation: Unstressed vowel have/has - statements, questions, and short answers Language note: some/anySunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.25-28)
8Vize Sınavı / Midterm
9Asking about places in town Everyday expressions: Giving directions Places in a town: a grocery store, a restaurant, etc. Language note: Articles (a, the) there is/there are - statements, questions, and short answersSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.29-31)
10Talking about what you're doing Everyday expressions: Offering and accepting helpSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.33-36)
11Rooms and furniture: living room, sofa, etc. Language note: Prepositions of place Pronunciation: The letter a Present continuous - statements, questions, and short answersSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.37-40)
12Inviting someone to do something Everyday expressions: Talking about problems Months of the year: March, August, etc. Language note: Months and dates can/can't - statements, questions, and short answersSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.41-44)
13Explaining what you do Everyday expressions: Making polite requestsSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.45-47)
14Jobs: mechanic, chef, etc. Pronunciation: Word stress Present simple and present continuousSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
15Final Sınavı / Final ExamSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
16Bütünleme Sınavı / Make-up ExamSunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hatchinson, Tom, et al. (2012). Network 1. Oxford University Press, USA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma177
Multirom CD Çalışması9218
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr