|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 6013001032010 | YABANCI DİL I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Dersin Amacı | Yabancı Dil I dersinin amacı, dersi alan öğrenciyi, dönem sonunda temel düzeyde İngilizce kelime haznesi edinip, yazılı ve sözlü temel İngilizce ifadeleri anlayabilir, temel okuma becerileri ve stratejileri edinip, mevcut bilgisini de bu alanlarda uygulayabilir düzeye getirmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim Görevlisi | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler A1 seviyesi İngilizce kelime ve ifadeleri gördüğünde tanıyabilecek. | 2 | Öğrenciler A1 seviyesi gramer yapılarını etkin bir şekilde tanıyıp ayırt edebilecek. | 3 | Öğrenciler bir okuma metninin konusunu, ana fikrini ve metindeki detayları anlayabilecek. | 4 | Öğrenciler öğrenmiş oldukları A1 seviyesi gramer yapılarını, akademik bir konuşmayı takip etmede, kabul edilebilir ölçüde bir doğruluk payı ile iletişim kurmada ve çeşitli metinleri okuyup anlamada kullanabilecek. |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İnsanların nereden olduğundan bahsetmek,
Günlük rutinlerden bahsetmek,
Ne yapmaktan hoşlandığınızdan bahsetmek,
Aile hakkında soru sormak,
Şehirdeki yerlerden bahsetmek,
Ne yaptığınızdan bahsetmek,
Birini bir şey yapmaya davet etmek,
Ne yaptığınızı açıklamak. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Talking about where people are from
Everyday expressions: Saying hello and goodbye | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme (Sayfa 1-4) | | 2 | Language note: Countries and languages
Countries, nationalities and languages
Pronunciation: Word stress
be- statement and yes/no questions | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme,
konuşma (Sf. 5-8) | | 3 | Muafiyet Sınavı / Exemption Exam | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf. 9-12) | | 4 | Talking about daily routines
Everyday expressions: Responding
Daily routines: get up, go to work. etc.
Pronunciation: /ı/ and /i/
Present simple - statements
Language note: Adverbs of frequency | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.13-16) | | 5 | Talking about what you like to do
Everyday expressions: Talking on the phone
Free-time activities: play soccer, go to the movies, etc.
Language note: play
Present simple - questions | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (sf.17-20) | | 6 | Asking about family
Everyday expressions: Making suggestions
Family members: grandparents, niece, etc. | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.21-24) | | 7 | Pronunciation: Unstressed vowel
have/has - statements, questions, and short answers
Language note: some/any | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.25-28) | | 8 | Vize Sınavı / Midterm | | | 9 | Asking about places in town
Everyday expressions: Giving directions
Places in a town: a grocery store, a restaurant, etc.
Language note: Articles (a, the)
there is/there are - statements, questions, and short answers | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.29-31) | | 10 | Talking about what you're doing
Everyday expressions: Offering and accepting help | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.33-36) | | 11 | Rooms and furniture: living room, sofa, etc.
Language note: Prepositions of place
Pronunciation: The letter a
Present continuous - statements, questions, and short answers | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.37-40) | | 12 | Inviting someone to do something
Everyday expressions: Talking about problems
Months of the year: March, August, etc.
Language note: Months and dates
can/can't - statements, questions, and short answers | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.41-44) | | 13 | Explaining what you do
Everyday expressions: Making polite requests | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.45-47) | | 14 | Jobs: mechanic, chef, etc.
Pronunciation: Word stress
Present simple and present continuous | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma | | 15 | Final Sınavı / Final Exam | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma | | 16 | Bütünleme Sınavı / Make-up Exam | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Hatchinson, Tom, et al. (2012). Network 1. Oxford University Press, USA. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Multirom CD Çalışması | 9 | 2 | 18 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|