Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
16011201T11205VERİ TABANI-IIZorunlu234
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; bilgisayar bilimleri sektöründe çalışabilmeleri için veri saklama, sorgulama ve organizasyonunda kullanılan programlar ve komutlar hakkında gerekli bilgilerle donatılmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Yeşim AKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Veritabanını kurmak
2Temel tablo işlemleri yapmak
3İleri tablo işlemleri yapmak
4Veritabanı sunucusunu yönetmek
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Endüstri standardı en az iki farklı üreticinin sunucu yazılımını kurmak, Veritabanı yönetim panelini kurmak, Veritabanı oluşturmak ve kullanıcıları tanımlamak, Tabloları tanımlamak ve diyagram yönetmek, Veri aktarma işlemleri yapmak, Var olan veritabanından yeni veritabanı oluşturmak, Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemek, Kullanıcı rollerini, kullanıcı tanımlı veri tiplerini düzenlemek, Kural ve varsayılan değerleri düzenlemek, Veri çoğaltma işlemleri ve bakım planı yapmak, Performans analizi ve iyileştirmeleri yapmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Endüstri standardı en az iki farklı üreticinin sunucu yazılımını kurmakÖrnek uygulamalar
2Veritabanı yönetim panelini kurmak, Veritabanı oluşturmak ve kullanıcıları tanımlamakÖrnek uygulamalar
3Veritabanı oluşturmak ve kullanıcıları tanımlamak, Tabloları tanımlamak ve diyagram yönetmekÖrnek uygulamalar
4Tabloları tanımlamak ve diyagram yönetmek, Veri aktarma işlemleri yapmakÖrnek uygulamalar
5Veri aktarma işlemleri yapmak, Var olan veritabanından yeni veritabanı oluşturmakÖrnek uygulamalar
6Var olan veritabanından yeni veritabanı oluşturmak, Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemekÖrnek uygulamalar
7Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemekÖrnek uygulamalar
8Ara SınavDeğerlendirme
9Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemek, Kullanıcı rollerini, kullanıcı tanımlı veri tiplerini düzenlemekÖrnek uygulamalar
10Kullanıcı rollerini, kullanıcı tanımlı veri tiplerini düzenlemekÖrnek uygulamalar
11Kural ve varsayılan değerleri düzenlemekÖrnek uygulamalar
12Kural ve varsayılan değerleri düzenlemek, Veri çoğaltma işlemleri ve bakım planı yapmakÖrnek uygulamalar
13Veri çoğaltma işlemleri ve bakım planı yapmakÖrnek uygulamalar
14Performans analizi ve iyileştirmeleri yapmakÖrnek uygulamalar
15Performans analizi ve iyileştirmeleri yapmakÖrnek uygulamalar
16Final SınavıDeğerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Daşdemir Y., Veritabanı Yönetim Sistemleri, Türkmen Kitabevi, 2004. Groff J.R., Weinberg P.N, Herkes İçin SQL, Alfa Yayıncılık, 2003.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Uygulama/Pratik150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma8216
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11616
Okuma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1442545   4   3
ÖÇ25555 5        
ÖÇ35555 5        
ÖÇ43335353 4433  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr