|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 16011201T11205 | VERİ TABANI-II | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; bilgisayar bilimleri sektöründe çalışabilmeleri için veri saklama, sorgulama ve organizasyonunda kullanılan programlar ve komutlar hakkında gerekli bilgilerle donatılmalarını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Yeşim AKTAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Veritabanını kurmak | 2 | Temel tablo işlemleri yapmak | 3 | İleri tablo işlemleri yapmak | 4 | Veritabanı sunucusunu yönetmek |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Endüstri standardı en az iki farklı üreticinin sunucu yazılımını kurmak, Veritabanı yönetim panelini kurmak, Veritabanı oluşturmak ve kullanıcıları tanımlamak, Tabloları tanımlamak ve diyagram yönetmek, Veri aktarma işlemleri yapmak, Var olan veritabanından yeni veritabanı oluşturmak, Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemek, Kullanıcı rollerini, kullanıcı tanımlı veri tiplerini düzenlemek, Kural ve varsayılan değerleri düzenlemek, Veri çoğaltma işlemleri ve bakım planı yapmak, Performans analizi ve iyileştirmeleri yapmak. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Endüstri standardı en az iki farklı üreticinin sunucu yazılımını kurmak | Örnek uygulamalar | | 2 | Veritabanı yönetim panelini kurmak, Veritabanı oluşturmak ve kullanıcıları tanımlamak | Örnek uygulamalar | | 3 | Veritabanı oluşturmak ve kullanıcıları tanımlamak, Tabloları tanımlamak ve diyagram yönetmek | Örnek uygulamalar | | 4 | Tabloları tanımlamak ve diyagram yönetmek, Veri aktarma işlemleri yapmak | Örnek uygulamalar | | 5 | Veri aktarma işlemleri yapmak, Var olan veritabanından yeni veritabanı oluşturmak | Örnek uygulamalar | | 6 | Var olan veritabanından yeni veritabanı oluşturmak, Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemek | Örnek uygulamalar | | 7 | Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemek | Örnek uygulamalar | | 8 | Ara Sınav | Değerlendirme | | 9 | Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemek, Kullanıcı rollerini, kullanıcı tanımlı veri tiplerini düzenlemek | Örnek uygulamalar | | 10 | Kullanıcı rollerini, kullanıcı tanımlı veri tiplerini düzenlemek | Örnek uygulamalar | | 11 | Kural ve varsayılan değerleri düzenlemek | Örnek uygulamalar | | 12 | Kural ve varsayılan değerleri düzenlemek, Veri çoğaltma işlemleri ve bakım planı yapmak | Örnek uygulamalar | | 13 | Veri çoğaltma işlemleri ve bakım planı yapmak | Örnek uygulamalar | | 14 | Performans analizi ve iyileştirmeleri yapmak | Örnek uygulamalar | | 15 | Performans analizi ve iyileştirmeleri yapmak | Örnek uygulamalar | | 16 | Final Sınavı | Değerlendirme | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Daşdemir Y., Veritabanı Yönetim Sistemleri, Türkmen Kitabevi, 2004.
Groff J.R., Weinberg P.N, Herkes İçin SQL, Alfa Yayıncılık, 2003. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Uygulama/Pratik | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 | Okuma | 10 | 2 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | | | | 4 | | | | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | | 4 | 4 | 3 | 3 | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|