Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
6012001032010YABANCI DİL IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Dersin Amacı
Yabancı Dil I ve Yabancı Dil II (her ikisi de A1 seviyesi gramer yapılarını kapsamaktadır) derslerinin amacı, dersi alan öğrenciyi, dönem sonunda temel düzeyde İngilizce kelime haznesi edinip, yazılı ve sözlü temel İngilizce ifadeleri anlayabilir, temel okuma becerileri ve stratejileri edinip, mevcut bilgisini de bu alanlarda uygulayabilir düzeye getirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim Görevlisi / Lecturer from School of Foreign Languages
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler A1 seviyesi İngilizce kelime ve ifadeleri gördüğünde tanıyabilecek.
2A1 seviyesi gramer yapılarını etkin bir şekilde tanıyıp ayırt edebilecek.
3Bir okuma metninin konusunu, anafikrini ve metindeki detayları anlayabilecek.
4Öğrenmiş oldukları A1 seviyesi gramer yapılarını, akademik bir konuşmayı takip etmede, kabul edilebilir ölçüde bir doğruluk payı ile iletişim kurmada ve çeşitli metinleri okuyup anlamada kullanabilecek.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kişilerin nereli oldukları hakkında bilgi verme, günlük rutinlerinden bahsetme, ne yapmakta oldukları ve ne yapmak istediklerini belirtme, aile hakkında sorular yöneltme, şehirdeki belli başlı yerler hakkında soru yöneltip cevaplama (yol tarifi), birisini birlikte bir şey yapmaya davet etme, yaptığı işten bahsetme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oryantasyon
2Muafiyet Sınavı
3Introduce someone and say where someone is from, Name some countries and nationalities, Use the present tense with the verb be, Read about personal information
4Say hello and goodbye, Give information about my schedule, Use the present tense and adverbs of frequency
5Give information about someone else’s life, Give information about free-time activities
6Ask questions with the present simple, Understand and use phone expressions, Give information about exercise
7Give information about family members, Use the verb have/has, Make and respond to suggestions
8Midterm
9Give information and ask about places around town with there is and there are
10Ask for and give direction, Give information about rooms and furniture
11Give information about what people are doing, Offer and accept help, Give information about schedules and dates
12Use can / can’t for ability, possibility, and permission / can for offers and requests, Give information about problems
13Give information about jobs, Use the present simple and present continous
14Reading for comprehension, Make and respond to polite requests, Wrap-up
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hatchinson, Tom, et al. (2012). Network. Oxford University Press, USA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri20
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri80
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13,53,5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Multirom CD Çalışması130,56,5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)59,0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1   3     4  44
ÖÇ2   3     4  44
ÖÇ3   3     4  44
ÖÇ4   3     4  44
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr